Páginas

martes, 4 de diciembre de 2012

NUESTRA SESIÓN PRÁCTICA

https://docs.google.com/file/d/0Bx_PF8hkQx1oejhTRG4tYjI5cjg/edit , este es el enlace para poder ver la ficha de nuestra sesión.

Y aquí tenéis el vídeo, esperamos que os haga más felices durante 8 minutos  :D



Os invitamos a que comentéis y hagáis vuestras reflexiones sobre la sesión que os presentamos, que forma parte de nuestra unidad didáctica que lleva como título "VA DE BO!", una frase típica de la pelota valenciana, uno de los contenidos que se tratan.
Esperamos que disfrutarais y a la vez aprendierais.

¡¡¡FELIZ SEMANA COMPAÑEROS!!!

12 comentarios:

  1. Hola companyes i companys, nosaltres som el grup 6 (BOLT), format per: Cristina Romera, Clara Ruiz, Laura Escribá, Roser Gabaldó, Carmen Muñoz y Carla Sánchez. A continuació vos deixem la nostra opinió/reflexió sobre la vostra sessió.

    En primer lloc ens agradaria dir que el tema en el que heu centrat la vostra unitat didàctica (pilota valenciana) ens ha agradat molt, ja que la pilota valenciana és un esport de la nostra terra i forma part del currículum escolar i de vegades a les nostres escoles no se li dóna la importància que té, és a dir, la importància igualitària amb altres esports. Si no mantenim vius nosaltres el que es nostre, qui va a fer-ho? Ens ha agradat el tema i el títol de la unitat didàctica, VA DE BO”, molt original i significatiu.

    Per a altra part dir, que a l’hora de dirigir les classes ens ha agradat i creiem que es important fer-ho quan estem davant de xiquets el fet de, només acabar l’explicació per part del mestre/a de l’activitat que va a realitzar-se s’ha de posar l’exemple, és a dir, el mestre explica l’activitat i seguidament (abans de que els alumnes comencen a fer-la) agafa a qualsevol alumne i ho fa davant de tots/es, per a què realment quede ben clar que és el que s’ha de fer. Creguem que açò és molt important perquè sempre hi ha algun despistat que no ha escoltat l’explicació i al veure l’exemple se n’adona de què hi ha que fer, o en canvi també no pot quedar clara l’explicació del mestre/a per tant, l’exemple pràctic ajuda als alumnes a resoldre tots els dubtes que podien tindre. I vosaltres ho heu fet continuament.

    Per altra part dir que mentre realitzàvem les activitats hem trobat a faltar alguna pràctica creativa, on poguérem per nosaltres mateixos crear. Possiblement es un poc costos trobar activitats que fomenten la creativitat en una sessió dedicada a la iniciació a la pilota valenciana, ja que es imprescindible saber i practicar tècniques de “toc” a la pilota. Però nosaltres haguérem inclòs alguna activitat més lliure, no tot tan marcat, com per exemple: llibertat per a passar-se la pilota, sempre i quan el toc a la pilota siga correcte.
    Tot i que ens ha semblat una sessió amb progressió (d’activitats més simples a activitats més complexes), creiem que podríem i deuríem fer una adaptació de algunes activitats, com molt bé hem comentat al gimnàs, en quan a: el joc dels animals hauria de matisar que, el mateix animal l’ha de fer tant el que pilla com el que corre, i per altra banda dir que el joc final, aquell que hem fet per grups utilitzant la paret deuria de canviar l’eliminació de l’alumne que falla, per alguna sanció més activa, com podria ser: anar corrent fins a l’altra punta del gimnàs i tornar. A més, hem trobat a faltar l’exemple d’alternativa de les activitats per a una persona amb alguna discapacitat.

    Malgrat totes aquestes suggerències, reflexions i conclusions que hem recollit després d’haver realitzat la pràctica, ens cal dir-vos que s’ho hem passat genial. Ens hem mogut molt i per això que ens han sentat tant bé els minuts que heu dedicat per al excel•lent moment de relaxació.

    Molt bon treball companys/es!! I...molt divertit i agradable el vídeo!!! ;)

    ResponderEliminar
  2. Gracias por comentar y aportar vuestra visión tanto de los buenos aspectos como de los malos. Tendremos en cuenta los aspectos que creéis que podemos mejorar, para corregir nuestra unidad didáctica.

    Nos alegramos de que el vídeo os haya divertido :)

    ResponderEliminar
  3. Hola xics! Som el grup B.I.L.M.A. i us escrivim per a donar-vos nostra opinió sobre la sessió que heu portat a la pràctica en l'assignatura de Didàctica de l'Educació Física.

    En primer lloc, ens agradaria donar-vos l'enhorabona. Som conscients del treball que comporta elaborar una unitat didàctica i, encara més, del que costa programar una sessió pràctica per a tanta gent. Així mateix, sabem que el vostre grau d'experiència, al igual que el nostre, és pràcticament nul a l'hora de dirigir una classe. No obstant açò, aquests inconvenients no han significat un problema per a vosaltres i heu sabut transmetre a la classe la il•lusió amb la qual havíeu programat aquesta sessió i el que us apassiona la professió del mestre.

    Respecte al tema de la unitat didàctica que porta com a títol “Va de bo!” dir-vos que ens ha semblat molt original, doncs la pilota valenciana és un esport que sol passar-se per alt en moltes ocasions i que s’ha d'incloure en el curriculum escolar. A més, sabem que aquest esport és practicat per un dels membres del grup “The Decathlons” i considerem que és un encert el fet de què ho hàgeu triat per a realitzar la vostra unitat didàctica i portar-ho a la pràctica, doncs no hi ha gens millor que treballar sobre allò que t'agrada.

    Seguidament, anem a comentar els aspectes que, al nostre judici, són els més rellevants de cada part de la sessió. Respecte a la part inicial, dir que ens ha agradat molt el toc d'expressió corporal que li heu donat amb l'ambientació “Anem al trinquet”; a més, l'augment de la intensitat ha sigut progressiu i clar. En referència a la part principal, destacar la progressió de la dificultat en totes les activitats; no obstant, en aquest línia ens agradaria afegir una proposta de millora i és que en el joc de pegar-li a la pilota no càpia la possibilitat d'eliminar al que falla, poden cercar-se alternatives com estar un torn sense jugar o “castigar” amb la realització d'algun exercici físic. Finalment, pel que fa a la part de tornada a la calma, dir que el fet d'estar pendents de quina part del cos havíem de moure no ens permetia deixar la ment en blanc i relaxar-nos totalment.

    Per a finalitzar aquest comentari dir-vos que heu sabut dirigir a la perfecció aquesta sessió, ja que heu controlat el temps a la perfecció i heu aconseguit controlar a una classe tan nombrosa sense cap tipus de problema.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nos alegra que os haya gustado la sesión y gracias por expresar vuestra opinión sobre los diversos aspectos que contenía nuestra sesión, la tendremos en cuenta :)

      Eliminar
  4. ¡Hola companys del grup 3! Som el grup 2 format per: Carol Ramón, Pilar Camacho, Sonia Sebastià, Eva López, Lucía Martínez, Ana Carrión i Cristina Palazón.


    Abans de començar, hem de dir que la sessió ens ha paregut d’allò més bé. No obstant això, a continuació, us exposarem tant els aspectes positius de la sessió que heu desenvolupat al gimnàs, com aquells que podrien ser un poc modificats per tal de millorar-la.


    Per una banda, considerem que ha sigut una molt bona elecció la proposta d’aquesta sessió, ja que la pilota valenciana és una opció molt lúdica i motivant d’un dels esports més antics de la Comunitat Valenciana. Pensem que el vostre objectiu primordial ha sigut donar a conéixer que en la nostra terra sorgiren tradicions molt interessants que a hores d’ara poden conéixer i practicar els nostres alumnes, i per a fer-ho possible, una sessió per a prendre contacte amb el seu material i la seua técnica era necessària.


    Centrant-nos en l’estructuració de la sessió, coincidim en que va ser la correcta, posat que va ser desenvolupada de forma gradual. Ens va agradar això de començar realitzant activitats senzilles per parelles amb la finalitat de poder tenir un primer contacte amb la pilota, i a poc a poc, augmentar el nombre de components per a realitzar les activitats més complicades. No obstant, trobarem a faltar algún que altre tipus de joc abans de realitzar l’última activitat, ja que com no practicàrem el colp per l’aire, no estàvem molt familiaritzades amb aquest, i per tant, no gaudirem plenament de l’activitat.


    Pel que fa a l’actuació del professorat durant la sessió, pensem que els nostres companys del grup 3 van tenir, en tot moment, una actuació bona i adequada. Van saber en cada instant quin to de veu era el més apropiat, i cal mencionar que l’última part de la sessió, on es va dur a terme una relaxació, va estar acompanyada i guiada per una veu suau. Aquesta forma clara i senzilla de parlar feia que entenguerem totes les activitats que haviem de fer. Però quan no era així, sempre estaven dispostos a tornar-ho a explicar i fer alguna que altra demostració.

    D’altra banda, per dir alguna xicoteta crítica, destacar que en certes parts de la sessió el professorat va començar a explicar quan encara no estavem tots en silenci i atents, de manera que l’activitat que s’estava presentant no va comportar una bona realització per part d’alguns companys. Açò podria resultar un problema en les classes del segon cicle, ja que tal volta, els alumnes despistats podrien dedicar-se a molestar als altres.


    També seria convenient, que en l’activitat en la que haviem de “pillar” als nostres companys mitjançant un toc amb la pilota, s’afegira una nova norma. Aquesta podria ser que tot l’alumnat imitara al mateix animal que el que s’encarrega de perseguir a la resta de companys (com bé vam comentar a classe), ja que sinó, a les classes de primaria, l’alumne podria passar-se hores i hores darrere de la gent sense aconseguir tocar a ningú.

    Per últim voldriem, donar l’enhorabona als decathlon’s per fer-nos gaudir d’una bona estona i per ser molt pràctics amb el material, ja que la pilota es un objecte essencial en les classes d’Educació Física, i que esta a l’abast de tots. A més, no voliem acomiadar-nos sense recordar que aquestes crítiques constructives ens serveixen, tant a nosaltres com a vosaltres, per tal de millorar i realitzar com toca la nostra futura professió .

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias por vuestra reflexión sobre nuestra sesión, tendremos en cuenta los aspectos citados a la hora de mejorar nuestra unidad didáctica. :)

      Eliminar
  5. Hola companys! Som el grup 8 que està format per Noelia Sahuquillo, Maria Mateo i Ainhoa Bañuls.

    En primer lloc ens agradaria donar-vos la enhorabona perquè ens ha paregut una sessió divertida i diferent al que estem acostumats de normal, ja que tot i estar escolaritzats en la Comunitat Valenciana i ser este un esport típic d'ací, en les escoles no es tracta massa. També ens a paregut molt original el nom de la unitat didàctica.

    El fet d'haver escollit la primera sessió de la unitat ha estat molt correcte ja que la majoria de companys no teníem ningun coneixement sobre aquest esport. La forma de començar la classe ens ha agradat molt ja que els xiquets sempre gaudeixen amb l’expressió corporal. La activitat de anar passant-nos la pilota primer entre dos i després entre quatre i el joc final també ens han agradat molt. L’única activitat que hauríem canviat alguna coseta és la del “pilla-pilla” ja que si el que pilla té que imitar a una tortuga i la resta van corrents, serà impossible que s’agafen.

    Pel que fa a l’actuació dels mestres hem de dir que a estat molt bé ja que en tot moment han estat atents als alumnes i si algú fia alguna cosa mal es corregia. El to de veu a sigut el apropia en tot moment inclòs en la relaxació. També alhora de explicar les activitats, sempre feien una demostració per a que quedara més clar i o hi hagueren dubtes.

    Per últim donar la enhorabona als nostres companys perquè tots sabem que és molt difícil prepara una sessió pràctica i més sense que cap tipus de experiència com és el nostre cas.

    ResponderEliminar
  6. Gracias por contarnos vuestra perspectiva sobre nuestra sesión. :)

    ResponderEliminar
  7. Primer que res, dir que ens va agradar la vostra sessió pràctica al gimnàs, ja que , com ja comentàrem, la pilota valenciana és un contingut curricular, no obstant, no es sol tractar com a tal. A més a més, com tots sabem, és un deport que reflexa la nostra tradició i cultura, i per tant, pensem que és interessant tractar-lo a les classes d’Educació Física per tal de no pedre la nostra herència cultural valenciana.

    Ens agradaria destacar els següents aspectes:

    En primer lloc, ens va agradar el calfament. Aquest introduïa uns hàbits quotidians i saludables, els quals han d’estar presents en els nostres alumnes. A banda d’aquesta activitat, també ens va parèixer interessant el joc dels animals, ja que malgrat alguns aspectes que es podrien millorar i que comentarem posteriorment, va ser divertit i ens va servir per a augmentar la nostra freqüència cardíaca i respiratòria (activitat d’animació).
    Per una altra banda, recalcar que aquesta sessió ens va introduir en el “món” de la pilota valenciana sense parlar en cap moment de vocabulari específic o tècniques de joc. Primerament, realitzàrem una activitat per parelles, en la que experimentàrem els efectes d’aquest material. Posteriorment s’amplià aquesta activitat, formant grups de quatre (dos contra dos), on ja va aparèixer un poc més la competitivitat. No hem d’oblidar que aquesta, sempre que es duga a terme de manera considerada, és un factor que incentiva la motivació dels alumnes.

    Pel que fa als aspectes que pensem que podríeu millorar per tal de perfeccionar més aquesta sessió, destacarem els següents:

    Tal i com comentaren alguns companys a classe, el fet “d’eliminar” als jugadors, es podría modificar i utilizar altres alternatives que impliquen a tots els alumnes, sense deixar-ne cap apartat de la resta de companys. Algunes alternatives comentades van ser: estar un torn sense tirar, correr fins l’altra punta del gimnàs i tornar, etc.
    També destacar que, en l’activitat inicial dels animals, es deurien introduir algunes normes per tal de que tots els alumnes juguen amb les mateixes condicions. És a dir, explicar que tota la clase s’ha de convertir en el mateix animal (l’alumne que ha de “pillar” no es trobaria en desventatja d’aquesta manera).
    Per últim, observàrem que el vostre to de veu, de vegades, no era suficientment elevat per a arribar a tots els alumnes per igual.
    Finalment dir-vos que malgrat aquests aspectes, que pensem que son producte de la nostra inexperiencia, ens va agradar la vostra sessió.

    Grup 1: Alba Castillo, Celia Gregori, Eva Arbona, Elena Nieblas i Silvia Martínez.


    ResponderEliminar
  8. Gracias por reflexionar sobre nuestra sesión, tendremos en cuenta todos los aspectos, pero sobre todo los que creéis que debemos mejorar :)

    ResponderEliminar
  9. Respecto a la sesión práctica que realizasteis el pasado Lunes 26 de noviembre queremos comentar algunos aspectos y hacer una pequeña reflexión.
    En primer lugar comentaremos el tema elegido: la introducción al juego tradicional de la pelota valenciana. Nos pareció muy interesante y acertado ya que es un juego de nuestra tierra y como ya comentamos al terminar la sesión en general en el colegio no se nos ha dado la oportunidad de conocer ni aprender este deporte.

    En segundo lugar también nos gusto mucho el hilo conductor de toda la sesión. Es decir la idea de tener que imaginarnos que somos profesionales de este deporte, y nos levantamos un día cualquiera a entrenar y luego a competir. Creemos que el aprendizaje es más significativo para los niños si nos ponemos en situación y por así decirlo, nos metemos en el papel. De esta manera conseguiremos, como lo hicisteis vosotros, mayor implicación y motivación.

    En cuanto a los materiales no tenemos mucho que comentar ya que fueron los correctos, la pelota y las colchonetas para la vuelta a la calma. Además creemos que el gimnasio estuvo muy bien aprovechado con la utilización de las paredes a la hora de jugar a la pelota valenciana.

    Centrándonos en la actuación del profesorado estuvo bien y supisteis llevar la sesión y captar nuestra atención en todo momento pero si que se podrían mejorar algunas cosas. Por ejemplo la vocalización y el tono de voz más alto ya que en algunos momentos no se podía escuchar con claridad la explicación y había confusiones a la hora de ponerlo en práctica.

    Queremos destacar sobre la participación del alumnado lo bien que nos lo pasamos todos en la sesión y por eso la valoración es positiva. Sin embargo, es cierto que a la hora de jugar se debería haber cambiado la norma de eliminación si algún miembro del equipo fallaba ya que de esta manera muchos miembros se quedaban mucho rato parados sin poder disfrutar del juego. Creemos más conveniente realizar por ejemplo una valoración por puntos, de este modo no solo permanecerán jugando los más hábiles.

    Por último mencionar que a pesar de que durante la clase si que veíamos una mejora o progresión en nuestra habilidad a la hora de lanzar la pelota, esta habría sido mayor si el entrenamiento hasta la hora de jugar hubiese sido más progresivo.

    En conclusión fue una sesión muy divertida y innovadora, con objetivos muy claros y en la que disfrutamos con nuestros compañeros de una forma competitiva.

    ResponderEliminar
  10. Gracias por vuestras aportaciones para mejorar nuestra unidad didáctica :)

    ResponderEliminar