Páginas

martes, 6 de noviembre de 2012

SESSIÓ PRÀCTICA 5 (5-11-12)

     La sessió pràctica ha estat centrada en relacionar l’activitat física i l’esport amb la salut , l'objectiu de la qual és assabentar-se de certs hàbits com són per exemple  controlar la freqüència cardíaca i establir-ne els propis límits de realització d’una activitat. 
    Per a portar-ho a la pràctica, s’ha plantejat treballar mitjançant un circuit. Però, primerament, es realitzà un escalfament previ per tal d’evitar lesions i començar a augmentar les pulsacions. En la part principal, el circuit, la classe s’ha dividit en grups d’unes 6 o 7 persones que ocupaven un lloc fixe al gimnàs. Al mig d’aquests es trobaven una sèrie de targetes que indicaven els exercicis que es devien realitzar. Hi havia de dos tipus: verdes (de menor intensitat) i roges (major intensitat). D’aquest mode, cada grup s’apropava a per les targetes i elegia aquelles que es trobaven dintre de les seues capacitats. Per a fer-ho més dinàmic, els exercicis s’acompanyen amb música i cada vegada que pare la música cal canviar de targetes. Al finalitzar el circuit, cadascú es prengué les pulsacions i el professor explicà certs aspectes sobre aquest tema
   En segon lloc es realitzà un joc competitiu d’un grup contra un altre. Aquest joc consistia en que el grup havia de passar-se el baló comptant en veu alta cada passe fins a 10 ( que equival a 1 punt). L’altre equip havia de furtar-los la pilota per a aconseguir el mateix objectiu. Si el baló caía a terra, es començava a comptar de zero.



    En aquest joc ha sigut molt interessant veure com en un principi els alumnes jugaven inconscientment però després en veure que el grup contrari aconseguia punts , els alumnes començaven a utilitzar tàctiques ( ja que ho veien oportú, però ningú els ho havia dit ni explicat) del “ marcatge i desmarcatge”. Això ens sona, no? Doncs si, aquest és un bon joc per a la comprensió dels jocs esportius (Devís i Peiró).
   Un altre aspecte interessant en aquest joc es que la participació des components de cada grup no era 100% completa. En una classe de primària es podria posar certes normes, com son per exemple “ que tots han de tocar la pilota per aconseguir el punt” o “ reduir els grups “. També cal destacar la forma en que el professor ha triat els grups “ pel color de la roba”. Aquesta forma és moltes vegades una via ràpida per a la realització de grups.
   L’última activitat pràctica abans de la relaxació ha sigut un joc d’invasió : “ Colpball”. Aquest consistia en que cada grup havia de marcar punt intentant passar el baló per els cons . Els jugadors sols podien pegar-li al baló amb la mà , sense agarrar-lo amb les mans ni pegar-li amb el peu.
   En aquest últim joc podem destacar que a més de ser molt motivant i divertit , fomenta molt la participació de tothom degut al seu poc requeriment tècnic.
   Per últim férem una activitat de relaxació dels músculs per parelles. La realització d’aquest tipus d’activitat és molt important després de fer esports els quals requereixen un gran nivell muscular. I sense oblidar-nos, també em de donar la mateixa importància a l’escalfament ( “ el abans” i “ el després”), ja que amb els músculs no es juga, que amb qualsevol activitat mal feta o mancada d’escalfament o relaxació es pot produir qualsevol rotura etc. Aquest aspecte és un dels molts objectius que persegueix aquest  tipus de bloc temàtic “ l’activitat física i la salut”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario