Per a
portar-ho a la pràctica, s’ha plantejat treballar mitjançant un circuit. Però,
primerament, es realitzà un escalfament previ per tal d’evitar lesions i
començar a augmentar les pulsacions. En la part principal, el circuit, la
classe s’ha dividit en grups d’unes 6 o 7 persones que ocupaven un lloc fixe al
gimnàs. Al mig d’aquests es trobaven una sèrie de targetes que indicaven els
exercicis que es devien realitzar. Hi havia de dos tipus: verdes (de menor
intensitat) i roges (major intensitat). D’aquest mode, cada grup s’apropava a
per les targetes i elegia aquelles que es trobaven dintre de les seues
capacitats. Per a fer-ho més dinàmic, els exercicis s’acompanyen amb música i
cada vegada que pare la música cal canviar de targetes. Al finalitzar el
circuit, cadascú es prengué les pulsacions i el professor explicà certs
aspectes sobre aquest tema
En segon lloc es realitzà un joc competitiu d’un grup
contra un altre. Aquest joc consistia en que el grup havia de passar-se el baló
comptant en veu alta cada passe fins a 10 ( que equival a 1 punt). L’altre
equip havia de furtar-los la pilota per a aconseguir el mateix objectiu. Si el
baló caía a terra, es començava a comptar de zero.
En aquest joc ha sigut molt interessant veure com en un
principi els alumnes jugaven inconscientment però després en veure que el grup
contrari aconseguia punts , els alumnes començaven a utilitzar tàctiques ( ja
que ho veien oportú, però ningú els ho havia dit ni explicat) del “ marcatge i
desmarcatge”. Això ens sona, no? Doncs si, aquest és un bon joc per a la
comprensió dels jocs esportius (Devís i Peiró).
Un altre aspecte interessant en aquest joc es que la
participació des components de cada grup no era 100% completa. En una classe de
primària es podria posar certes normes, com son per exemple “ que tots han de
tocar la pilota per aconseguir el punt” o “ reduir els grups “. També cal
destacar la forma en que el professor ha triat els grups “ pel color de la roba”.
Aquesta forma és moltes vegades una via ràpida per a la realització de grups.
L’última activitat pràctica abans de la relaxació ha
sigut un joc d’invasió : “ Colpball”. Aquest consistia en que cada grup havia
de marcar punt intentant passar el baló per els cons . Els jugadors sols podien
pegar-li al baló amb la mà , sense agarrar-lo amb les mans ni pegar-li amb el
peu.
En aquest últim joc podem destacar que a més de ser molt
motivant i divertit , fomenta molt la participació de tothom degut al seu poc
requeriment tècnic.
Per últim férem una activitat de relaxació dels músculs
per parelles. La realització d’aquest tipus d’activitat és molt important després
de fer esports els quals requereixen un gran nivell muscular. I sense
oblidar-nos, també em de donar la mateixa importància a l’escalfament ( “ el
abans” i “ el després”), ja que amb els músculs no es juga, que amb qualsevol
activitat mal feta o mancada d’escalfament o relaxació es pot produir qualsevol
rotura etc. Aquest aspecte és un dels molts objectius que persegueix aquest tipus de bloc temàtic “ l’activitat física i
la salut”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario