JOC
1. EL JOC DE LES FORMES
Aquest és un bon joc per a un
lloc ample, com el pati de l’escola o un descampat. A les "formes"
pot jugar-se hores i és més entretingut quan més siguin.
Aquest joc consisteix en: tots els jugadors formen un sol equip que en un conjunt ha de construir alguna cosa en comú: una lletra, un nombre, una paraula, un animal, una figura, etc. Si el nombre de participants ho permet es tracta de construir aquesta forma entre tots. Es pot realitzar sobre el sòl. A mesura que adquirim pràctica podem proposar forma amb volums, amb els participants de peu, asseguts o uns damunt dels altres.
Un exemple fàcil: si som quatre, podem formar el número 77 sense grans dificultats.
Usant amb imaginació braços i cames es poden representar formes difícils. Si disposem d'un lloc elevat podem fotografiar les formes i també obtenir bons retrats de grup que ens serviran al professorat per realitzar la reflexió o també com a record.
Aquest joc consisteix en: tots els jugadors formen un sol equip que en un conjunt ha de construir alguna cosa en comú: una lletra, un nombre, una paraula, un animal, una figura, etc. Si el nombre de participants ho permet es tracta de construir aquesta forma entre tots. Es pot realitzar sobre el sòl. A mesura que adquirim pràctica podem proposar forma amb volums, amb els participants de peu, asseguts o uns damunt dels altres.
Un exemple fàcil: si som quatre, podem formar el número 77 sense grans dificultats.
Usant amb imaginació braços i cames es poden representar formes difícils. Si disposem d'un lloc elevat podem fotografiar les formes i també obtenir bons retrats de grup que ens serviran al professorat per realitzar la reflexió o també com a record.
JOC 2. CÈRCOLS MUSICALS
El joc consisteix en no eixir-se’n del cèrcol i intentar que
el major nombre de participants entren dins d'un mateix. El seu objectiu és introduir la idea
de cooperació, mitjançant la coordinació de moviments.
El joc consistix en; primer es formen grups de 10. Per
començar a jugar els participants s'agruparan per parelles, col·locant-se cadascuna
d'elles dins d'un cèrcol. Cada membre del grup subjecta una part del cèrcol i,
mentre sona la música, balla per l'habitació mantenint-se dins d’ell. Cada
vegada que la música deixa de sentir-se, els jugadors de dos cèrcols diferents
formaran equip, col·locant-se junts a l'interior dels matixos (un damunt de
l'un altre funcionen com un solament).
El joc continua fins que la major nombre possible de participants estiguin dins de l'únic cèrcol. És important que existeixi una coordinació de moviments entre les persones que estan dins d'un mateix cèrcol a l'hora de moure's, no només per la idea de cooperació sinó pel domini del propi cos.
El joc el podem variar per exemple: mantenir els cèrcols quiets en el sòl: Els participants ballen al voltant d'ells, botant dins quan la música para. Abans que la música comence a sonar s'eliminarà un i tots els jugadors col·laboraran perquè almenys una part de cadascun d'ells estiga dins dels cèrcols que queden.
Es pot jugar també amb cadires: Es comença amb tantes cadires com a persones. Les cadires estaran disposades en cercle i la gent correrà al voltant. A cada silenci musical s'aniran retirant cadires, intentant aconseguir acabar tot el grup assegut en una sola cadira és paregut al joc de les cadires però amb la cooperació.
El joc continua fins que la major nombre possible de participants estiguin dins de l'únic cèrcol. És important que existeixi una coordinació de moviments entre les persones que estan dins d'un mateix cèrcol a l'hora de moure's, no només per la idea de cooperació sinó pel domini del propi cos.
El joc el podem variar per exemple: mantenir els cèrcols quiets en el sòl: Els participants ballen al voltant d'ells, botant dins quan la música para. Abans que la música comence a sonar s'eliminarà un i tots els jugadors col·laboraran perquè almenys una part de cadascun d'ells estiga dins dels cèrcols que queden.
Es pot jugar també amb cadires: Es comença amb tantes cadires com a persones. Les cadires estaran disposades en cercle i la gent correrà al voltant. A cada silenci musical s'aniran retirant cadires, intentant aconseguir acabar tot el grup assegut en una sola cadira és paregut al joc de les cadires però amb la cooperació.
JOC 3. APAGAFOCS
Per aquest joc, formarem dos grups o quatre,
segons el nombre d’alumnes en la classe. Es marca un camp al terra d’uns 5x5
metres i dins d’ell es col·loquen per separat uns cèrcols al terra. Com
organitzem el joc? De cinc a vuit persones es col·locaran dins dels cèrcols i
els altres, també de cinc a vuit persones fora. Els de dins dels cercles tenen
una pilota que és l’aigua i han d’intentar apagar al foc que són els alumnes de
fora que entren dins del quadre i corren per no ser tocats. Els de dins han de
tirar des del cèrcol i s’han de passar la pilota.
Per fer el joc més emocionant i ací entra el
component competitiu es pot cronometrar a ambdós equips per veure qui empre
menys temps per apagar el foc.
JOC. 4 EL DRAC
Es dividix la classe en grups de vuit o deu persones.
Aquestes persones s’agafen per la cintura i formen un drac. El “cap” del drac,
és a dir, el primer de la filera, ha d’intentar tocar la “cua” de l’animal, és
a dir, l’últim company. El “cos”, que correspon a la resta de nens que hi ha al
mig, ha d’ajudar la cua a escapar. La dificultat del joc és que no es pot
desfer el drac.
No hay comentarios:
Publicar un comentario