Des del nostre punt de vista, aquesta primera sessió impartida pel professor ens ha paregut una bona forma d’introduir l’assignatura.
Enguany hem començat un nou curs i per tant, hem canviat de classe i de companys. Al principi cadascú estava a la seua colla sense intenció de relacionar-se amb la nova gent. Per això ens ha paregut una bona idea començar la sessió amb una presentació inicial individual, com a mitjà d’apropar-nos un poc més a la resta.
L’objectiu del professor era llevar la vergonya, obrir-nos als demés... i acabar interactuant amb la resta de companys. Ho ha aconseguit mitjançant la utilització de jocs progressius de contacte. En primer lloc, hi havia que establir un contacte visual amb una persona que no coneixies prèviament i fer una xicoteta presentació. Així s’anava augmentant el nombre de persones i el temps d’interacció en elles. Per exemple, vàrem fer una activitat que consistia en buscar una parella per a presentar-se i després passar per baix de les seues cames, amb aquesta parella devies buscar una altra fent la mateixa acció, per tal d’anar augmentant el grup.
Posteriorment, ampliarem l’activitat amb l’ajuda de pilotes, utilitzant així el material. D’aquesta manera, s’inicia un apropament físic cap a les altres persones ja que se subjectava la pilota sense subjectar-la amb les mans. A banda d’això, férem “cadenes humanes” en les quals ens enredàvem. Per últim, hem realitza un exercici de confiança en les que un grup empentava a un component que es posava en mig d’un cercle format pels altres.
En conclusió, ens ha paregut profitosa aquesta sessió per que s’ha aconseguit l’objectiu de trencar eixos grups reduïts. A més, ens ha agradat la idea de que el professor també participava en l’experiència de conèixer-nos tots junts, sent com un de nosaltres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario